sunnuntai 12. helmikuuta 2012

Pienet arkiset asiat

"Näe maailma hiekanjyvässä ja taivas villikukassa,
pitele äärettömyyttä kämmenelläsi
ja ikuisuutta hetkessä."

Mun eka blogimerkintä, mitähän kivaa keksisin.. :D Ei vaa, toi ihana mietelause on vaa viime päivinä kolahtanu kyl, en tiiä miks. Kai se on sitä ku pitäs osata olla onnellinen täst hetkest ja pienist arkisist asioist meijän ympäril. Ja tiiättekste mitä? Just ne on niit siisteimpii ja tärkeimpii juttui. Ne on niit mitkä antaa meijän elämää merkityst ja saa meijät onnellisiks. Et ei pelkästää kaikki makeet isot jutut, tyylii uus siisti auto ja matka maailmanympäri oo niit mitkä tekee onnelliseks. Pitää oppii pysähtyy ja kattoo ympärilleen. Näkee kaiken sen kauneuden mitä joka puolel on. Mä en ainakaa tarvii mitää valtavii juttui et tuun onnelliseks. Mulle riittää se miten lumi narskuu kenkien alla, miten kauniiks Jumala aina maalaa taivaan ja miten hyvält kahvi tuoksuu. Äidin hyräily ja pikkuveljen hauskat jutut. Lampaiden kodikas määkiminen. Se milt maa tuntuu mun paljaitten jalkojen alla. Tuntemattomien ihmisten kohtaaminen kaupungil, muutaman sanan vaihtaminen. Ne saa mut onnelliseks. Noin niinku esimerkiks. Ei siihen paljoo tarvi. Se on yksinkertast ja helppoo, ei sun tarvi olla ammattilainen et hallitset sen. Riittää et pysähdyt hetkeks ja kattelet ympärilles.

Ja turha sitä ihan tosi on murehtii huomisii ja tulevaa, ne pitää kyl ittestään huolen. Ja eilinen on mennyttä ja ollutta, ei sitä saa takas vaik mitä tekis. Menneiden murehtiminen on ihan turhaa, ei tehtyy saa tekemättömäks tai tekemätönt tehdyks, niin se vaa on. Meil on vaa tää päivä, tää hetki. Se on kaikki mitä meil on, ja sen takii meijän pitäs osata arvostaa sitä. Jokainen päivä on lahjaa meijän Luojalta, ja jokaikinen päivä mä yritän muistaa kiittä Jumalaa siit, et oon hengis ja saan hengittää tätä ilmaa, elää tätä päivää. Koska ei se kaikkien kohal oo itsestäänselvyys. Ikin ei voi tietää näkeeks enää huomist, ja ehkä tieto siit tekee kaiken tän niin ainutlaatukseks ja kauniiks. "Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet." Matt. 6:34

Mikään ei oo varmaa, ei mikää muu ku Jumalan rakkaus. Ja siihen on hyvä luottaa, superhyvä. 

"Vaikka vuoret järkkyvisivät ja kukkulat horjuisivat, minun rakkauteni sinuun ei järky eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi." Jes.54:10

Tohon en voi muuta sanoo ku Aamen.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti