tiistai 14. helmikuuta 2012

Ystävänpäivä asiaa

Ystävänpäivä tuli ja kohtahan se on jo menny. Töissä oli ihana katella ku vanhukset sai kortteja ja kukkia ja ne tanssi alakerran ystävänpäivätansseissa. Voi pojat niitten kasvoille levis ilonen hymy ku niit pyöriteltii pyörätuoleis pitkin parkettii. Niil ainaki oli tänää ystävii. Mut kaikil ei niit oo. On ihmisii joil niit on liikaa, ihmisii joil niit on sopivasti ja ihmisii joil niit on liian vähä tai ei yhtään. Toi viimenen vaihotehto saa mun olon tosi surulliseks, koska jokainen tarttee ystävää. Edes yks hyvä ystävä jonka olkaa vasten itkee ja jolle kertoo kaiken. Ystävä joka muistuttaa ettei sun tarvi kantaa tän koko maailman painoo harteillas.

Kenenkään ei oo hyvä olla yksin. Tiesittekste et ihmisen yks tärkein tarve on tulla toisten hyväksytyks. Ja ku sitä oikee miettii ni tajuu et se on niin totta et vähä itkettää. Sitä me eniten kaivataan ja janotaan. Et meijät hyväksytään, et me kelvataan. Ei Jumala luonu meit erakoiks vaan yhteyteen.

Must ois kiva jos kaikil ois hyvä olla eikä kukaan ois yksin. Koska yksinäisyys on ku vankila. Viheliäinen ja kylmä paikka. Siispä hei jos näät yksinäisen ihmisen, mee sanoo sille jotain mukavaa, oo hetki sen lähel ja välitä siitä. Se saa aikaan ihmeitä. Ihan vaa ku hengität samaa ilmaa mitä se ja todella välität siitä, sen ajatuksista ja mielipiteistä. Koska me ollaan kaikki aarteita. Me ollaan Jumalan luomia ihmeitä, eikä kukaan oo vähempiarvonen ku toinen tai kallisarvosempi ku toinen.

Ystävät on kultaakin kalliimpia. Niit pitää valii ja niist pitää pitää hyvä huoli. Eikä niit ikinä saa pitää itsestäänselvyytenä, koska mikään ei oo itsestäänselvyyttä. Hei ystävät saa sut tuntee et sä oot elossa. Ne saa sut jaksamaan ja taas uudestaan tanssimaan. Ne jakaa sun kaa ilot ja surut, ja sä tiedät et sul on joku johon luottaa satakymmenen prosenttisesti.


Mulla on jonkun verran kavereita, ja muutama superhyvä ystävä. Mut mun kaikista paras ystävä on ehdottomasti Jeesus. Kuulostaaks hassulta? Ehkäpä. Mut mä voin sanoo et Jeesus on todellisempi ku mikää muu täs maailmas. Jeesus on mun kaikista paras kaveri. Oikeestaan, Jeesus on ehdottomasti parasta mitä mä tiedän. Jeesus antaa mulle syyn uskoo huomisiin ja taas huomisiin. Jeesus on kaikki mitä mä tarviin. Jeesus kuoli meijän jokaisen puolesta siel ristil, niin et me saatas kaikki pahat tekomme anteeks ja päästäs taivaaseen meijän Luojan luo, mis ei oo kipuu eikä kyyneleitä. Mä toivon et siel on paljo nauruu ja kärrynpyörii heittelevii ihmisii ja paljaita varpaita joita kylmä talvi ei kahlitse. Mä toivon ja rukoilen et Jeesus vois olla meijän kaikkien paras kaveri.

Mut hei hyvää ystävänpäivää. Tai ehkä paremminkin hyvää ystävänpäivän iltaa. Rakastetaan toisiamme, koska rakkaus on ikuista ja saa meijät elämään. Todella elämään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti